Mazurië & Mazovië.reismee.nl

Starogard woj Gdansk

Het is nu rond half zes, zaterdagavond. Eind van de middag, het wordt al aardig donker. Vandaag was het echt genieten.

Vandaag hebben we diverse landschappen gezien. Met de zon en de herfstkleuren ziet het echt geweldig uit. Eerst veel bouwland, lichtglooiend en nu in het midden van omvangrijke bossen in een natuurgebied ongeveer 50 km ten zuiden van Gdansk.

In de middag bezoeken we oud plaatsje, waar veel is gerestaureerd, met geld uit de europeese unie, Chelmno. Een mooi gezellig stadje, waar je nog kan parkeren op het kerkplein in het centrum.
Op het platteland zijn veel huizen niet afgebouwd. Elk jaar een stukje afbouwen, maar wonen doen ze er in. Zo kan het dus ook … Geen ramen en kozijnen, alles een casco en een dak.

We zijn rond vieren in een klein plaatsje gearriveerd, een hotel-restaurant met manege en renbaan. Zo’n tien jaar geleden waren we hier ook en we hebben het weer terug kunnen vinden. Eenmaal binnen herinneren we het een en ander. Het ziet er fraai [en een beetje erg luxe] uit. Zo meteen eens kijken wat er op de kaart staat. We gaan niet meer lopen of rijden. Morgen zullen we eens zien of we de Oostzee kunnen bekijken en Gdansk. Dan zal het weer langzamerhand wel minder worden en wordt het wat meer afzien. Maar dat is [hopelijk] pas later.

Allemaal gegroet en we zullen er eentje op jullie nemen …. Doen jullie dat ook?